Marka Rebelhorn od lat udowadnia, że odzież motocyklowa może być bezpieczna, funkcjonalna i skrojona z myślą o kobietach. Pierwszy kombinezon, Rebelhorn Rebel Lady, był przełomem na rynku. Zaprojektowano go we współpracy ze Speed Ladies, uwzględniając wskazówki motocyklistek, co pozwoliło stworzyć model pasujący do większości kobiecych sylwetek. Dopasowana talia, przestrzeń w biodrach i biuście oraz elastyczne panele zapewniły wygodę, bezpieczeństwo i styl, zdobywając uznanie riderek. Był rewelacyjny – i wciąż jest! Ale świat motocykli ewoluuje, trendy się zmieniają, a oczekiwania motocyklistek rosną. Czas na nowe wcielenie, które wyniesie kobiecą odzież motocyklową na kolejny poziom!

piątek, 28 luty 2025 21:31

Rozpoczęcie projektu Honda Koraidon

Honda, pod nadzorem The Pokémon Company, uruchomiła „Projekt Honda Koraidon”, aby stworzyć naturalnej wielkości Koraidona, legendarnego Pokémona występującego w grze „Pokémon Scarlet”, odzwierciedlającego mobilność przyszłości.

Honda Koraidon wykonana w ramach tego projektu będzie wystawiana w Honda Welcome Plaza Aoyama w terminie 7 – 9 marca 2025 r.

 

  • Zmodyfikowany moduł ECU i dodatkowy czujnik O2 zapewniają zgodność z normą EURO5+
  • Dwie nowe opcje kolorystyczne odświeżają wygląd przyjaznego użytkownikowi skutera
poniedziałek, 10 luty 2025 10:20

HONDA ST125 DAX NA ROK 2025

Oryginalny, solidny, a zarazem dostarczający przyjemności z jazdy motocykl zbudowano na tłoczonej, stalowej ramie i wyposażono w amortyzatory USD 31 mm, 12-calowe koła i chłodzony powietrzem, dwuzaworowy silnik SOHC oraz czterobiegową przekładnię i sprzęgło odśrodkowe. Pełne oświetlenie LED, kompaktowy negatywowy wyświetlacz LCD i uchwyt przy siedzeniu pasażera uzupełniają listę wyposażenia, natomiast czymś, czego nie oddaje żadna specyfikacja, jest niezaprzeczalny i uniwersalny urok rozpoznawalnej sylwetki Daxa. Model na rok 2025 spełnia normę EURO5+, otrzymał nowe, odważne malowanie i wszystko wskazuje na to, że nadal będzie wywoływał uśmiechy na twarzach Europejczyków.  

poniedziałek, 10 luty 2025 10:11

HONDA SUPER CUB C125 NA ROK 2025

Legendarna Honda Super Cub – model stworzony w 1958 roku i wyprodukowany w ponad 100 milionach egzemplarzy – kontynuuje swoją historię, jednak obecnie jego oszczędny, chłodzony powietrzem silnik spełnia normę EURO5+. Podobni jkak w oryginale, wszystkie charakterystyczne części składowe modelu są na swoim miejscu: czterobiegowa przekładnia napędzana przez automatyczne sprzęgło odśrodkowe, łatwa w obsłudze konstrukcja nadwozia i duże koła o gładkiej powierzchni, dopasowane do wygodnego, elastycznego zawieszenia. Obsługa Smart Key zapewnia wygodę, a nowy, ekskluzywne dwukolorowe malowanie modelu na rok 2025 nawiązuje do przełomowego wyglądu pierwowzoru.

 
Pierwszy Super Cub C100 miał premierę w 1958 roku, w 10 rocznicę istnienia Hondy. Stworzony przez Soichiro Hondę i jego wieloletniego partnera biznesowego Takeo Fujisawę, miał prosty cel: „dawać właścicielom radość, wynikającą z użyteczności w życiu codziennym”.


Prawie 60 lat później, w 2017 roku z taśmy produkcyjnej zjechał 100-milionowy Super Cub, ugruntowując status modelu jako najpopularniejszego pojazdu silnikowego na świecie. W ciągu tych lat proste atrybuty Super Cub’ów – unikatowy styl, niezawodność, oszczędność i funkcjonalność – nigdy nie wyszły z mody. Osiągnięto cel, jaki postawili Soichiro i Takeo – dać ludziom mobilność i sprawić, by z tej mobilności korzystali.


Aż do końca 2018 roku motocykle serii Super Cub nowszych generacji były dostępne tylko w Japonii, gdzie były popularne jako pojazdy użytkowe, m.in. na służbie japońskiej poczty, cieszyły się też popularnością w Azji Południowo-Wschodniej, gdzie znalazły zastosowanie jako prywatny środek transportu w gospodarstwach domowych. Honda, świadoma potrzeb motocyklistów z europejskich miast, z różnych grup wiekowych, szukających solidnych maszyn, inspirowanych modą retro, przekonujących autentycznym stylem – zaprezentowała w roku 2018 motocykl Super Cub C125, nowoczesną kontynuację legendarnej maszyny, otwierającą kolejny rozdział w długiej historii modelu.

Model Super Cub C125 na rok 2022, przeznaczony na rynek europejski, otrzymał dalsze modyfikacje. Ponadczasowy wygląd pozostał niezmieniony, ale zupełnie nowy silnik zgodny z normą EURO5 i szereg ulepszeń pchnęły go do przodu, tak jak chcieli tego Soichiro i Takeo. W modelu na rok 2025 – poza zgodnością z normą EURO5+ – nie wprowadzono zmian mechanicznych, natomiast jego nowy, wzorowany na oryginale, dwukolorowy schemat malowania podkreśla styl retro.


Chłodzony powietrzem silnik SOHC z czujnikiem OBD2-2, ulepszonym katalizatorem i zmienionymi ustawieniami ECU, spełnia normę EURO5+. Został zaprojektowany tak, aby zapewniać płynną, użyteczną moc i imponująco niskie zużycie paliwa wynoszące 1,5 l/100 km (tryb WMTC). 4-biegowa skrzynia biegów napędzana jest przez sprzęgło odśrodkowe.


Klasyczny styl Cuba – praktyczny i łatwy w obsłudze – pozostał niezmieniony, ze standardowym siedzeniem pasażera i podnóżkami. Sztywność sprężyn przedniego i tylnego zawieszenia została ustawiona tak, aby zapewnić płynną jazdę na nierównych ulicach miasta. W ramach nowej oferty akcesoriów znalazły się gniazdo USB i podgrzewane manetki.


25YM Super Cub C125 będzie dostępny w jedynym, ekskluzywnym schemacie kolorystycznym:

• **NOWOŚĆ** Pearl Bosphorus Blue i Pearl Sugarcane Beige 

Silnik
 Chłodzony powietrzem, płynnie pracujący, mocny i oszczędny silnik, Czujnik OBD2-2 oraz zaktualizowane ustawienia katalizatora i ECU celem zapewnienia zgodności z normą EURO5+, Alternator (ACG) o dużej mocy

Wydajny i trwały, chłodzony powietrzem silnik Super Cub 125 o pojemności 124 cm3 łączy w sobie dolną część (z przeprojektowaną skrzynią korbową) obecnego na rynku japońskim modelu C110 wyposażonego w dwuzaworową głowicę cylindra SOHC, z głowicą z najnowszego silnika modelu MSX Grom. Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą 50 x 63,1 mm, a stopień sprężania, to 10,0:1. Moc maksymalna 9,8 KM (7,2 kW), wzrost o 0,1 kW, osiągana jest przy 7 500 obr./min., a maksymalny moment obrotowy wynosi 10,4 Nm przy 6 250 obr./min.


Airbox o bardziej wyrównanym przepływie powietrza przekonstruowano tak, by pasował do nowego silnika. Jest mniejszy, niż poprzednio, ale w połączeniu z nowym kanałem powietrznym i nowym położeniem wtryskiwaczy pozwala na uzyskanie przyjaźniejszej charakterystyki silnika.


Strumień powietrza, przepływający przez airbox połączony z wtryskiwaczem, poprawia właściwości jezdne. Wygląd zewnętrzny tłumika stanowi jeden z wielu elementów „mitologii” Super Cuba. Znajduje się w nim pojedynczy, ulepszony katalizator. Nowe ustawienia ECU i dodanie czujnika OBD2-2 zapewniają zgodność z normą EURO5+.


Skrzynia biegów jest 4-biegowa (z biegiem jałowym na dole) i zgodnie z tradycją Super Cub, zmiany biegów odbywają się z pomocą automatycznego sprzęgła odśrodkowego, bez potrzeby stosowania dźwigni sprzęgła. Podczas postoju kierowca po prostu wybiera bieg za pomocą lewej dźwigni nożnej, a gdy otwiera przepustnicę, sprzęgło wykonuje swoją pracę automatycznie i robi tak przy każdej zmianie przełożenia, w górę lub w dół. Przełożenie końcowe wynosi 2,50, z zębatką przednią 14T i zębatką tylną 35T. Przekładnia główna o zębach skośnych redukuje hałasy mechaniczne, podczas gdy generator prądu przemiennego (ACG) dostarcza energię elektryczną do układu.


Silnik Super Cub C125 niezwykle oszczędnie gospodaruje paliwem, zużywając 1,5 l/100km (tryb WMTC), co pozwala na przejechanie około  250 km po zatankowaniu do pełna zbiornika o pojemności 3,7 litra.


 

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.