Wyższy poziom dynamiki wersji SP, dzięki zaawansowanemu zawieszeniu Öhlins i hamulcom Brembo
Wyjątkowy motocykl „Bunker Imprint” CL250, przygotowany przez turecką firmę Bunker Custom Cycles (@bunkercustomcycles), został ogłoszony zwycięzcą konkursu Honda Customs 2024.
Bazująca na sukcesie z poprzednich lat, tegoroczna edycja konkursu rzuciła światło na modele CL500 i 250 – maszyny w stylu scramblera, wzbogacone sugestywnymi detalami stylizacyjnymi. Opracowane zgodnie z zasadą „Wyraź siebie”, modele CL stanowią idealną bazę dla profesjonalnych customizatorów, zapraszając ich do maksymalnego wykorzystania kreatywności, a także do samoekspresji i podkreślenia indywidualności.
Zwycięzcy:
P1 Bunker Imprint - Turcja
Bunker Imprint to 180-stopniowy odwrót od korzeni scramblera CL, przy wykorzystaniu współczesnego stylu retro cafe racera. Zdobywając aż 37% z 25 558 głosów oddanych podczas tegorocznej edycji konkursu na hondacustoms.com, zespół Bunker wykorzystał seryjny model CL250 i dodał niestandardową, wzmocnioną włóknem szklanym, drukowaną w technologii FDM 3D, półowiewkę nylonową, nowe panele boczne, rzeźbioną osłonę podwozia z zamkniętym wydechem, zmienione siedzenie i elementy tyłu.
Bunker Customs jest piątym customizatorem, który zdobył tytuł w Biarritz, dołączając do:
* portugalskiej firmy Art on Wheels (@artonwheelsgarage), która w roku 2023 stworzyła „Furiosa” Dax we współpracy z Tamarą Alves (@tamara_aalves)
* Motocicli Audaci – włoskich twórców Maanboard CMX500 Rebel z roku 2022
* portugalskiego dealera Mototorfa Motorfa, który w 2021 roku zbudował Fenixa na bazie modelu CB650R
* szwajcarskiej firmy Brivemo Motos, która stworzyła wersję „Africa Four” CB1000R w roku 2020
Zwycięstwo Bunker Imprint dla Turcji odzwierciedla rosnące zainteresowanie i popyt na motocykle i skutery w tym kraju. W 2023 r. turecki rynek motocyklowy osiągnął ponad 530 000 sztuk – to 38% z 1,3 miliona sprzedaży zarejestrowanej w pozostałej części Europy, trzykrotność wyniku z roku 2022 (190 000 sztuk) i czterokrotność sprzedaży z roku 2021. (140 000).
Çetin Kardeş, szef działu motocykli w Honda Turkey, skomentował: „To dla nas prawdziwa przyjemność zdobyć tę nagrodę za projekt, który odzwierciedla naszą wizję tworzenia zdrowej i wyjątkowej kultury motocyklowej w Turcji. Będziemy pracować dalej, aby zachęcać i rozwijać świat motocykli w społeczeństwie. Chciałbym szczerze podziękować wszystkim naszym kolegom, którzy przyczynili się do tego sukcesu”.
P2 Ocean’s Track - Francja
Drugie miejsce w głosowaniu zdobył francuski „Ocean’s Tracker”. Stworzona przez Oceane Motos (@Oceane_motos_officiel), efektowna maszyna prezentuje amerykański styl flat track z nutą motocykla kaskaderskiego. Kluczowe zmiany w stosunku do standardowego CL500 to czerwona rama i wahacz, złote koła, bardzo szeroka kierownica z lusterkami na końcach, podwójne reflektory LED z projektorem, nieco przesunięte w przedniej tablicy z numerem oraz pojedyncze siedzenie.
P3 CL Surfer - Niemcy
Podium tegorocznej imprezy Hondacustoms zamknął niemiecki CL Surfer, zainspirowany pięknymi plażami i luźną atmosferą surfingu w Biarritz – siedzibie festiwalu Wheels and Waves. Stworzony przez zespół flagowego salonu dealerskiego Honda Centre we Frankfurcie (@hondamotorrad_de), CL Surfer pasuje do nastroju dzięki metalicznemu, srebrnemu zbiornikowi paliwa oraz przednim i tylnym błotnikom (z charakterystycznym niebieskim paskiem), a także kierownicy typu clip-on, nowemu wydechowi i charakterystycznej brązowej skórzanej kanapie.
P4 Alpina 500 – Szwajcaria
Pierwszą piątkę zwycięzców uzupełniły oszałamiająca Alpina 500, zbudowana przez Meister Engineering (@meisterengineering ) oraz Enduro 500 hiszpańskiej firmy Stil Moto.
Alpina 500, świętująca 50-lecie istnienia Hondy w Szwajcarii, czerpie z bogatego dziedzictwa Hondy, jednocześnie nawiązując do takich detali, jak zbiornik paliwa w stylu CB, zredukowana rama pomocnicza i minimalistyczne siedzenie.
P5 Enduro 500 - Hiszpania
Enduro 500 w dużej mierze uosabia styl scramblera CL i został zaprojektowany tak, aby chwytać za serce, przywołując wspomnienia pięknej, złotej ery motocykli. Z przyciągającym wzrok lakierem zbiornika, wysoko zamontowanym przednim błotnikiem, siatkową osłoną reflektora, niestandardowymi tablicami z numerami, różnorodnymi ręcznie robionymi częściami i tłumikiem wydechowym Arrow, Enduro 500 był pomysłem salonu Stil Moto (@stilmotohonda) w San Sebastian.
Ogromne zróżnicowanie palet kolorów, szczegółów projektu i estetyki tych pięciu modeli CL świadczy o wszechstronności platformy jako bazy do personalizacji i jest wyraźną manifestacją motywu przewodniego rywalizacji - „Wyraź siebie”.
Hondacustoms headlines
Latem tego roku aż 25 558 osób odwiedziło stronę internetową www.hondacustoms.com, aby oddać swój głos – to wzrost o 18% w porównaniu z ubiegłoroczna edycją konkursu, a prawie 7000 osób pobrało spersonalizowaną tapetę wybranego przez siebie motocykla.
Dla tych, którzy chcą przyjrzeć się bliżej wszystkim 16 spersonalizowanym motocyklom, strona Honda Customs jest nadal dostępna w języku angielskim, francuskim, niemieckim, włoskim, hiszpańskim i portugalskim. Użytkownicy nadal mogą pobrać tapetę swoich ulubionych motocykli na komputer lub telefon komórkowy, a także udostępnić swój wybór „polubionych” motocykli w swoich kanałach mediów społecznościowych.
*W Europie model Honda CL250 jest dostępny tylko w Turcji
informacja prasowa
Flagowy motocykl Adventure Hondy, CRF1100L Africa Twin na rok modelowy 2025 otrzyma nowe grafiki oraz nowe malowanie, co jeszcze bardziej uatrakcyjni ten niezmiennie popularny pakiet.
Projekt i realizacja Agencja Social Media Pollyart