Honda, pod nadzorem The Pokémon Company, uruchomiła „Projekt Honda Koraidon”, aby stworzyć naturalnej wielkości Koraidona, legendarnego Pokémona występującego w grze „Pokémon Scarlet”, odzwierciedlającego mobilność przyszłości.
Honda Koraidon wykonana w ramach tego projektu będzie wystawiana w Honda Welcome Plaza Aoyama w terminie 7 – 9 marca 2025 r.
Oryginalny, solidny, a zarazem dostarczający przyjemności z jazdy motocykl zbudowano na tłoczonej, stalowej ramie i wyposażono w amortyzatory USD 31 mm, 12-calowe koła i chłodzony powietrzem, dwuzaworowy silnik SOHC oraz czterobiegową przekładnię i sprzęgło odśrodkowe. Pełne oświetlenie LED, kompaktowy negatywowy wyświetlacz LCD i uchwyt przy siedzeniu pasażera uzupełniają listę wyposażenia, natomiast czymś, czego nie oddaje żadna specyfikacja, jest niezaprzeczalny i uniwersalny urok rozpoznawalnej sylwetki Daxa. Model na rok 2025 spełnia normę EURO5+, otrzymał nowe, odważne malowanie i wszystko wskazuje na to, że nadal będzie wywoływał uśmiechy na twarzach Europejczyków.
Legendarna Honda Super Cub – model stworzony w 1958 roku i wyprodukowany w ponad 100 milionach egzemplarzy – kontynuuje swoją historię, jednak obecnie jego oszczędny, chłodzony powietrzem silnik spełnia normę EURO5+. Podobni jkak w oryginale, wszystkie charakterystyczne części składowe modelu są na swoim miejscu: czterobiegowa przekładnia napędzana przez automatyczne sprzęgło odśrodkowe, łatwa w obsłudze konstrukcja nadwozia i duże koła o gładkiej powierzchni, dopasowane do wygodnego, elastycznego zawieszenia. Obsługa Smart Key zapewnia wygodę, a nowy, ekskluzywne dwukolorowe malowanie modelu na rok 2025 nawiązuje do przełomowego wyglądu pierwowzoru.
Pierwszy Super Cub C100 miał premierę w 1958 roku, w 10 rocznicę istnienia Hondy. Stworzony przez Soichiro Hondę i jego wieloletniego partnera biznesowego Takeo Fujisawę, miał prosty cel: „dawać właścicielom radość, wynikającą z użyteczności w życiu codziennym”.
Prawie 60 lat później, w 2017 roku z taśmy produkcyjnej zjechał 100-milionowy Super Cub, ugruntowując status modelu jako najpopularniejszego pojazdu silnikowego na świecie. W ciągu tych lat proste atrybuty Super Cub’ów – unikatowy styl, niezawodność, oszczędność i funkcjonalność – nigdy nie wyszły z mody. Osiągnięto cel, jaki postawili Soichiro i Takeo – dać ludziom mobilność i sprawić, by z tej mobilności korzystali.
Aż do końca 2018 roku motocykle serii Super Cub nowszych generacji były dostępne tylko w Japonii, gdzie były popularne jako pojazdy użytkowe, m.in. na służbie japońskiej poczty, cieszyły się też popularnością w Azji Południowo-Wschodniej, gdzie znalazły zastosowanie jako prywatny środek transportu w gospodarstwach domowych. Honda, świadoma potrzeb motocyklistów z europejskich miast, z różnych grup wiekowych, szukających solidnych maszyn, inspirowanych modą retro, przekonujących autentycznym stylem – zaprezentowała w roku 2018 motocykl Super Cub C125, nowoczesną kontynuację legendarnej maszyny, otwierającą kolejny rozdział w długiej historii modelu.
Model Super Cub C125 na rok 2022, przeznaczony na rynek europejski, otrzymał dalsze modyfikacje. Ponadczasowy wygląd pozostał niezmieniony, ale zupełnie nowy silnik zgodny z normą EURO5 i szereg ulepszeń pchnęły go do przodu, tak jak chcieli tego Soichiro i Takeo. W modelu na rok 2025 – poza zgodnością z normą EURO5+ – nie wprowadzono zmian mechanicznych, natomiast jego nowy, wzorowany na oryginale, dwukolorowy schemat malowania podkreśla styl retro.
Chłodzony powietrzem silnik SOHC z czujnikiem OBD2-2, ulepszonym katalizatorem i zmienionymi ustawieniami ECU, spełnia normę EURO5+. Został zaprojektowany tak, aby zapewniać płynną, użyteczną moc i imponująco niskie zużycie paliwa wynoszące 1,5 l/100 km (tryb WMTC). 4-biegowa skrzynia biegów napędzana jest przez sprzęgło odśrodkowe.
Klasyczny styl Cuba – praktyczny i łatwy w obsłudze – pozostał niezmieniony, ze standardowym siedzeniem pasażera i podnóżkami. Sztywność sprężyn przedniego i tylnego zawieszenia została ustawiona tak, aby zapewnić płynną jazdę na nierównych ulicach miasta. W ramach nowej oferty akcesoriów znalazły się gniazdo USB i podgrzewane manetki.
25YM Super Cub C125 będzie dostępny w jedynym, ekskluzywnym schemacie kolorystycznym:
• **NOWOŚĆ** Pearl Bosphorus Blue i Pearl Sugarcane Beige
Silnik
Chłodzony powietrzem, płynnie pracujący, mocny i oszczędny silnik, Czujnik OBD2-2 oraz zaktualizowane ustawienia katalizatora i ECU celem zapewnienia zgodności z normą EURO5+, Alternator (ACG) o dużej mocy
Wydajny i trwały, chłodzony powietrzem silnik Super Cub 125 o pojemności 124 cm3 łączy w sobie dolną część (z przeprojektowaną skrzynią korbową) obecnego na rynku japońskim modelu C110 wyposażonego w dwuzaworową głowicę cylindra SOHC, z głowicą z najnowszego silnika modelu MSX Grom. Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą 50 x 63,1 mm, a stopień sprężania, to 10,0:1. Moc maksymalna 9,8 KM (7,2 kW), wzrost o 0,1 kW, osiągana jest przy 7 500 obr./min., a maksymalny moment obrotowy wynosi 10,4 Nm przy 6 250 obr./min.
Airbox o bardziej wyrównanym przepływie powietrza przekonstruowano tak, by pasował do nowego silnika. Jest mniejszy, niż poprzednio, ale w połączeniu z nowym kanałem powietrznym i nowym położeniem wtryskiwaczy pozwala na uzyskanie przyjaźniejszej charakterystyki silnika.
Strumień powietrza, przepływający przez airbox połączony z wtryskiwaczem, poprawia właściwości jezdne. Wygląd zewnętrzny tłumika stanowi jeden z wielu elementów „mitologii” Super Cuba. Znajduje się w nim pojedynczy, ulepszony katalizator. Nowe ustawienia ECU i dodanie czujnika OBD2-2 zapewniają zgodność z normą EURO5+.
Skrzynia biegów jest 4-biegowa (z biegiem jałowym na dole) i zgodnie z tradycją Super Cub, zmiany biegów odbywają się z pomocą automatycznego sprzęgła odśrodkowego, bez potrzeby stosowania dźwigni sprzęgła. Podczas postoju kierowca po prostu wybiera bieg za pomocą lewej dźwigni nożnej, a gdy otwiera przepustnicę, sprzęgło wykonuje swoją pracę automatycznie i robi tak przy każdej zmianie przełożenia, w górę lub w dół. Przełożenie końcowe wynosi 2,50, z zębatką przednią 14T i zębatką tylną 35T. Przekładnia główna o zębach skośnych redukuje hałasy mechaniczne, podczas gdy generator prądu przemiennego (ACG) dostarcza energię elektryczną do układu.
Silnik Super Cub C125 niezwykle oszczędnie gospodaruje paliwem, zużywając 1,5 l/100km (tryb WMTC), co pozwala na przejechanie około 250 km po zatankowaniu do pełna zbiornika o pojemności 3,7 litra.
Projekt i realizacja Agencja Social Media Pollyart