Gosia Rdest, Kartingowa Mistrzyni Polski 2011 i uczestniczka BMW Formuła Talent Cup 2012, dołączyła do zespołu Douglas Motorsport i już w kwietniu rozpocznie rywalizację z najlepszymi młodymi kierowcami na świecie w międzynarodowej Formule 4.
Polska zawodniczka będzie jedyną przedstawicielką płci pięknej w pierwszym sezonie Formuły 4 – cyklu wyścigów dla młodych kierowców organizowanym przez Brytyjski Klub Kierowców Wyścigowych (British Racing Drivers’ Club – BRDC) na torach w Wielkiej Brytanii. Sukces w F4 może zaowocować dla kierowcy udziałem w wyścigach wyższej klasy, takich jak F3, Seria GP2 czy Formuła Renault 3.5. Pierwsze wyścigi sezonu odbędą się na słynnym torze Silverstone już 27 i 28 kwietnia br.
Ladies& Gantelman:
„Speed Ladies” to portal motoryzacyjny tworzony przez kobiety, ale skierowany nie tylko do płci pięknej. Liczymy i głęboko wierzymy, że panowie, którzy na co dzień stoją u naszych boków, również pochylą się na naszym magazynem i przy okazji dużo do niego wniosą.
„Speed Ladies” to projekt pasjonacki. A pasja to nasze życie. Nie robimy niczego innego, niż to co dzieje się u nas na co dzień. Ale w tym wydaniu robimy to troszkę z subiektywnego punktu widzenia. Staramy się pisać od siebie i w wydaniu praktycznym.
Jeżeli zauważysz na drodze zardzewiały samochód, nie rób wielkich oczu! Pozorna dewastacja to pomysł na niebanalny tuning auta.
Rat&Rust to dwa style tuningu, których wizytówką jest rdza. Tak to nie żarty. Na szczęście widząc taki pojazd na drodze nie musicie się obawiać. Takie auta są w pełni sprawne technicznie, a czasem dodatkowo wzmocnione. Szczególnie podrasowane są samochody z pod szyldu rat, w nurcie rust mimo wszystko bardziej dba się o stronę wizualną, mimo to technicznie niczego tym autom nie brakuje.
Jak zwykle maj rozpocznie się akcentem spod szyldu BMW. Jedna z najbardziej znanych zlotowych imprez samochodowych, odbędzie się w długi majowy weekend.
Jak na majówkę przystało wypada zabrać ze sobą grilla, kiełbaski i chłodzone napoje. W tej sielskiej atmosferze, czeka nas wiele motoryzacyjnych atrakcji. Ale jak podkreślają uczestnicy spotkań w gronie moto-fanów, najważniejsza jest atmosfera. A ta, jest tu niepowtarzalna.
Kupując motocykl często zadajemy sobie pytania dotyczące kosztów. Koszty zakupu samego motocykla i eksploatacji. Warunkiem decydującym o zakupie dwukołowca jest dobra dostępność części, serwisów i akcesoriów, a zapominamy o najważniejszym - zużyciu paliwa. Dopiero w czasie sezonu odczuwamy, iż największym wydatkiem jest paliwo.
To co dzieje się z naszymi motocyklami wiosną, to głównie efekt ich przygotowania do zimy. To że motocykl nie jeździ nie znaczy, że nie musimy o niego dbać.
Co więcej to, że my nie jeździmy, nie znaczy że nie musimy o siebie dbać. Wiosną każdemu motocykliście przyda się trochę pokory. W momencie kiedy odstawialiśmy jednoślad do garażu, panowały zupełnie inne warunki. Wczesną wiosną asfalt jest jeszcze niewygrzany, to oczywiście powoduje gorszą przyczepność. Co więcej po takiej długiej przerwie na motocyklu trzeba się trochę rozjeździć. Nie możemy być tak pewni siebie jak po przejeżdżonym sezonie. Zanim ruszymy przed siebie, warto byłoby wybrać się na jakiś plac, parking, czy inny teren poza drogami publicznymi i poćwiczyć podstawowe elementy. Przyda się trochę slalomów, przyspieszanie hamowanie. Również nasza sprawność pozostawia wiele do życzenia. Nasze ciało pracuje cały sezon, by wykształcić pewne typowe dla motocyklisty zachowania, po zimie nasz organizm może być trochę rozleniwiony, przyda się więc trochę ruchu.
Najbardziej widowiskowa jazda na motocyklu, bezapelacyjnie największe scalenie maszyny i jej właściciela, show którego może pozazdrościć nam cała Europa!
Raz z roku, do Bydgoszczy zjeżdża śmietana światowego stuntu. Poziom prezentowany przez zawodników, z roku na rok zaskakuje nie tylko widownie, ale i międzynarodowe jury. Nie zaskakuje już chyba Rafał Pasierbek, czyli Stunter 13. To, że statuetka trafia w ręce przedstawiciela Polski to już tradycja. Czy Rafał będzie bezkonkurencyjny również w tym roku? Przekonamy się podczas kolejnej edycji Moto GP. Nie możemy się doczekać ;)
Jeżeli czekacie na porównanie osiągów tych dwóch motocykli, po prostu się rozczarujecie. Będzie tylko i wyłącznie o wygodzie jazdy, o komforcie i przeznaczeniu.
Kiedy zaczynamy myśleć o pierwszy motocyklu sportowym, albo jesteśmy tak zdeterminowani, że wiemy że go kupimy, albo zaczynamy od wyliczania minusów. Bo przecież motocykl sportowy przeznaczony jest głównie to takiej jazdy, jak określa to jego nazwa. Zazwyczaj jednak szukamy motocykla uniwersalnego, który posłuży nam jako sprzęt do zwykłej jazdy.
Mamy za sobą dwa ciężkie zadania. Niektórzy twierdzą, iż dotrwanie do tego etapu jest połową sukcesu. Może jest w tym wiele prawdy, gdyż większość kursantów, jeśli uzyskają negatywny wynik egzaminu, kończą swój egzamin w na tym etapie. Kolejne zadanie, jakie trzeba pokonać jest wzniesienie. I tu nie zmieniło się nic, porównując do starych zasad egzaminacyjnych.
W poprzednim tekście przedstawiłam wam szczegółowe wykonanie zadania nr 1 na egzamin kategorii motocyklowych. Dziś wyjaśnię kolejne, czyli przemieszczenie motocykla - UWAGA - Jest to nowe zadanie egzaminacyjne!!!
Przepisy dotyczące kategorii motocyklowych zmieniły się dnia 19.01.2013. Do tej pory mieliśmy dwie kategorie prawa jazdy na jednoślady A1 i A oraz kartę motorowerową. Karta motorowerowa została zastąpiona nowym prawo jazdy AM oraz doszła jeszcze jedna kategoria A2. Poniżej przestawiam nowe zadania egzaminacyjne na poszczególne kategorie:
Sezon motocyklowy za pasem. Wszyscy z utęsknieniem czekamy na pierwsze wyjazdy i przygotowujemy motocykl. A czy zastanawialiście się nad przygotowaniem siebie do nadchodzącego sezonu?
Już teraz przeglądamy oferty i nowe kolekcje odzieży motocyklowej, uzupełniamy półkę z akcesoriami typu: najlepszy smar do łańcucha, szampon do mycia motocykla, środek do polerowania chromowanych elementów. Godzinami przesiadujemy nad ofertami najnowszych modeli motocykli ulubionych marek i rozmyślamy nad zmianą naszej ukochanej maszyny. A gdy wiosna ruszy pełną parą wsiadamy na przygotowany i lśniący motocykl by przemierzyć pierwsze kilometry.
Rozpoczął się festiwal motocyklowych wystaw. Przed nami kolejne wydarzenie z cyklu: Wrocław Motorcycle Show.
To trzecia edycja imprezy w stolicy Dolnego Śląska. Organizatorzy zachęcają, kusząc nie tylko stoiskami Ducati, Triumpha, Hondy, KTMa, czy Junaka, ale również przedstawicielami gadżetów motocyklowych.
Przed fanami motoryzacji wielkie wydarzenie. Już w pierwszy weekend kwietnia odbędzie się poznańskie „Motor Show”. Międzynarodowa impreza to premiery na dwóch i czterech kółkach, karawaning oraz salon lotniczy. Każda dziedzina w odrębnej hali.
Ile godzin potrzeba by odwiedzić wszystkie stanowiska? Nie wiemy czy to w ogóle możliwe i czy ktoś kiedykolwiek to zmierzył. Na pewno atrakcji nie zabraknie również w tym roku. Nie warto się licytować co przyciągnie bardziej- premiery luksusowych aut, czy festiwal customowych motocykli. Jedno jest pewne, ta impreza to ugruntowana marka i czas poświęcany na jej odwiedzenie, na pewno nie będzie stracony.
Projekt i realizacja Agencja Social Media Pollyart