BMW Motorrad zaprezentowało nowy motocykl M 1000 RR, który jest zarazem pierwszą maszyną w wersji ‘M’ tego producenta. Jest on oparty na motocyklu S 1000 RR i przeznaczony dla kierowców oczekujących ekstremalnych osiągów wyścigowych. Limitowana edycji BMW M 1000 RR BMW zostanie wyposażona w opony Dunlop SportSmart TT w wersji szosowo-torowej. Podobnie jak sam motocykl, opona SportSmart TT oferuje technologię podchodzącą z wyścigów, która równie dobrze sprawdza się na ulicy i torze.
O tak! To była moja pierwsza przygoda z Harleyem. Od razu rzuciłam się na "głęboką wodę" i postanowiłam zmierzyć z tym olbrzymem. Czy eksperyment zakończył się powodzeniem? Zapraszam do lektury.
Motocykl o masie 370 kg i pojemności 1868 cm odebrałam w Warszawie, z salonu Twin Peaks. Najpierw test w mieście, a potem 220 km do domu. Dzięki temu mogła sprawdzić go w każdych warunkach.
Na motocyklu jeżdżę od najmłodszych lat, prawo jazdy mam od lat trzydziestu, ale jeszcze nie jechałam taką bestią. I muszę przyznać Wam szczerze, że zrobiłam wrażenie na drodze, minąłem kilku szczerze skonsternowanych mężczyzn.
Motocyklowy światek ma określenie na takie motocykle: to oczywiście „bagger”. Buntowniczy, oryginalny i łamiący zasady. Buntowniczy- pasuje do mnie. Oryginalny- jak ja. Łamanie zasad? Damy o takich sprawach nie rozmawiają...
Street Glide na parkingu przed salonem przerażał mnie swoją masą i wyglądem. Jest potężny i ciężki. Uznałam to za wyzwanie, no i jak to? Ja? Nie dam rady? Od pierwszych kilometrów zapoznawaliśmy się ze Streetem coraz bliżej i zyskiwał w moich oczach coraz bardziej. Silnik mruczał przepięknie, gdy odkręciłam manetkę, miałam to co kocham najbardziej- moc.
W trakcie jazdy zaskakiwał mnie coraz bardziej, prowadził się lekko, sprawnie, jechało mi się nim doskonale. Wspaniale wyważony, na światłach wcale nie czułam jego ogromnej masy. Zaskoczyło mnie natomiast jego wyposażenie. Rozbudowana tablica rozdzielcza na początku budzi niepokój, ale dla inteligentnej kobiety nie stanowi problemu. Uwielbiam takie rozwiązania. Szybko przestawiłam się, że kierunkowskazy są przy manetkach po prawej i lewej stronie. Korzystałam z radia, nawigacji, tempomatu, odtwarzacza MP3, wejścia USB i schowka na iPoda , jedynie nie przetestowałam sterowania głosowego. Wszystkie przełączniki na kierownicy, choć jest ich mnóstwo, obsługujemy w prosty i intuicyjny sposób. Każdy, kto radzi sobie z jazdą motocyklem powinien dać sobie radę.
W trakcie czekania na zielone światła "tańczyłam".siedząc na motocyklu! Muzykę mogłam słuchać do prędkości około 120 km na godzinę. Uważam to za super rezultat. Dwa głośniki dawały radę.
Następnego dnia wyjeżdżałam na trzydniowy zlot Speed Ladies do Torunia. Tu przydały się oba kufry, w które zapakowałam mnóstwo kobiecych, motocyklowych fatałaszków. Kufry są przymocowane na stałe, więc włożyłam w nie torby, a na miejscu zabrałam je do hotelu.
Street Glide oczywiście startuje i rozpędza się bardzo dynamicznie, robiąc przy tym sporo charakterystycznego dudniącego hałasu. Ma też niezłe hamulce i ABS. W warszawskich korkach miejsce robili mi nawet kierowcy TIR-ów. Szacun! W trasie, przy wyprzedzaniu nie brakuje mu mocy, śmiało rozkręcałam manetkę i Street Glide szedł gładko. Jazda nim w trasie to ogromna przyjemność. Wygodna kanapa i pozycja za kierownicą przy moich 167 cm wzrostu były ok. Nie męczyłam się. Gdy padał deszcz spadło jedynie kilka kropel na mój kask, a głowa nie wchodziła w żadne drgania w trakcie jazdy.
Spalanie 5-6 litrów w trasie, przy tak dużej pojemności zaskoczyło mnie pozytywnie. Myślałam, że będzie większe. Zbiornik 22 litry daje więc możliwość długiej, przyjemnej jazdy. A jeśli zapomnisz o tankowaniu przypomni Ci o tym informacja na pulpicie tablicy rozdzielczej i poinformuje Cię ile kilometrów możesz jeszcze przejechać.
Trudno było mi się z nim rozstać. Zaskakująco szybko przestawiłam się z mojej Suzuki 650 na Harley-a 1868! Pomimo moich wielkich obaw przed, po jeździe Street Glide Special zakochałam się w tej słodkiej bestii. Jest potężny i wspaniały, a jazda nim to sama przyjemność.
Renata Skiba-Lipnicka
4 września motocykl Harley-Davidson LiveWire ustanowił na torze wyścigów równoległych nowe rekordy czasowe i prędkości maksymalnej dla seryjnie produkowanych motocykli elektrycznych. Angelle Sampey, trzykrotna mistrzyni świata w kategorii Pro Stock Motorcycle, startująca w zespole Harley-Davidson Screamin' Eagle™/Vance & Hines, zamieniła swoją wyścigową maszynę Harley-Davidson FXDR™ Pro Stock na motocykl LiveWire, aby zdobyć rekord świata na dystansie jednej czwartej i jednej ósmej mili. W najlepszym przejeździe dystans jednej ósmej mili pokonała w czasie 7,017 sekundy a jedną czwartą mili w zaledwie 11,156 sekundy z prędkością 110,35 mph (177,59 km/h). Maksymalna prędkość motocykla 2020 LiveWire jest fabrycznie ograniczona do 110 mph.
Dopiero co wywalczyła III miejsce w Mistrzostwach Polski Pit Bike SM, a już ten rezultat powtórzyła podczas II rundy Pucharu Polski Pit Bike SM. Kto? Zuzia Lewandowska aka Zwykła Dziewczynka, zawodniczka jeżdżąca pod patronatem Speed Ladies.
Julka “Taddy” Jantaska od tego sezonu jeździ pod patronatem naszego portalu. To jej pierwszy sezon zawodniczy- wcześniej była za młoda, by zdać licencję- i już na koncie ma tytuł wicemistrzyni Polski w Pit Bike!
Na X imprezie integracyjnej - Yamaha Speed Ladies Camp 2020 miałam przyjemność przetestować R3. Dlaczego właśnie ten motocykl? Na co dzień jeżdżę sportową 600tką i czasami mam wrażenie, że nie potrafię wykorzystać jej w 100%. Szukam maszyny, którą całkowicie będę mogła "ogarnąć". Poza tym za dwa lata moja córka będzie robiła prawo jazdy kat. A2 i szukam odpowiedniego sprzętu dla niej.
Tytuł może nieco wprowadzać w błąd, bo przecież "bestia" walczyła na torze, a "piękna" stanęła na podium! Tak czy siak nam to połączenie się podoba, a Karoli kibicujemy od lat. Znów pokazała, że kobiety też potrafią. Barwo!
Już trzeci sezon jedziemy z Pucharem Polski Pit Bike SM. Ale to co cieszy nas najbardziej to otwarcie tej dyscypliny w kierunku Pań!
Na X imprezę integracyjną Yamaha Speed Ladies Camp, dzięki uprzejmości marki Yamaha Poland, miałam okazję dosiąść sprzęt z rodziny sportowych motocykli turystycznych, czyli Tracer 700. Pierwszy model pojawił się na rynku w 2016 i do chwili obecnej cieszy się ogromną popularnością wśród motocyklistów. Jeśli znacie model MT-07, to z pewnością też zakochacie się w tej maszynie z klasy Sport Tourer, ponieważ producent dobrze wiedział co robi dodając owiewki, regulowaną szybę, podwójny reflektor i modyfikując zawieszenie.
Julia "Taddy" Jantarska na swoim pit bike trenuje ponad rok. Efekty regularnych ćwiczeń są imponujące. Zresztą zobaczcie sami.
X jubileusze spotkanie Speed Ladies swoim patronatem objęła Yamaha Polska. Importer zapewni nam podczas campu motocykle do testów. Jakie?
Na miejscu będzie można skorzystać z jazd na pięciu modelach, nad przebiegiem testów będzie czuwała profesjonalna obsługa. Dzięki nie tylko spróbujecie jazdy na wymarzonym motocyklu, ale dowiecie się wszystkiego z pierwszej ręki. Do naszej dyspozycji będą Yamahy: MT-07, MT-09, Tracer 700, Tracer 900 GT oraz R3. Już dziś zaplanujcie przejażdżkę na wybranym modelu i cieszcie się testami.
MT-09
Motocykl, który zmienił bieg historii, przeistoczył się w jeszcze bardziej radykalnego i bardziej zaawansowanego technologicznie Hyper Nakeda. Dynamiczny MT-09, jak żaden w swojej klasie, został stworzony, aby inspirować dzisiejsze pokolenie kierowców, szukających mocnych wrażeń.Mroczne spojrzenie. Pierwsze wrażenie jest kluczowe – onieśmielający, podwójny reflektor LED oraz agresywna stylistyka motocykla MT-09 przykuwają wzrok. Przednie owiewki oraz boczne krawędzie chłodnicy tworzą agresywny wygląd, a krótszy tył motocykla podkreśla jego bezkompromisowy styl. Radykalny design, wyrafinowana sylwetka oraz wyższe osiągi wyrażają niepowstrzymaną siłę, gotową przenieść Twoje doświadczenia z Hyper Nakedem w nowy wymiar.
MT-07
Inspirowany filozofią Dark Side of Japan model, który przebojem zawojował europejski rynek. Teraz cieszy się statusem jednego z bestsellerów wszech czasów w ofercie Yamahy. Nietrudno też odgadnąć, dlaczego tak wielu kierowców wybrało właśnie tego, ekscytującego Hyper Nakeda. Mroczna siła przyciągania Kompaktowy, rzędowy, 2-cylindrowy silnik o pojemności 689 cm3 z krzyżowym wałem korbowym, który zapewnia wysoki moment obrotowy o liniowej charakterystyce, pozwala połączyć niesamowite przyspieszenia z oszczędnością paliwa. W motocyklu znalazło się też siedzenie dająca lepszą pozycję do jazdy, a odważne linie nadwozia i ostrzejszy kontur wlotów powietrza nierozerwalnie łączą ten model z rodziną MT. Dzięki połączeniu zwartej ramy rurowej z wyrafinowanym przednim i tylnym zawieszeniem model MT-07 prowadzi się bardzo precyzyjnie i zabierze Cię prosto w mroki Ciemnej strony Japonii.
Tracer 700
Nowy Tracer 700, wyróżniający się agresywną sekcją przednią, został opracowany po to, by podnosić poziom adrenaliny w trakcie jazdy. Czy to po pracy, czy w weekendy, dynamiczny, sportowy tourer o wyjątkowej wydajności i lekkiej zwrotności tylko czeka, aby dostarczyć Ci niezapomniane emocje.Teraz Twoja kolej. Dwucylindrowy silnik, wykonany w technologii crossplane, generuje liniowo przyrastający moment obrotowy, który zapewni doskonałe przyspieszenie na każdym biegu. Kompaktowe podwozie i regulowane zawieszenie zostały zbudowane tak, abyś mógł szybko i precyzyjnie pokonywać każdy zakręt. Aerodynamiczne nadwozie nowej generacji z podwójnym reflektorem LED i agresywnymi światłami pozycyjnych wzmacniają nowoczesny design . Dzięki ergonomii sprawdzającej się szczególnie na długich dystansach, szerszej kierownicy i regulowanej szybie, ten wszechstronny motocykl o średniej pojemności jest zawsze gotowy do kolejnej wyprawy. Nowy Tracer 700: Teraz Twoja kolej.
Tracer 900 GT
Tracer 900 wstrząsnął światem motocykli i stał się natychmiast rynkowym przebojem. Umożliwiając każdemu motocykliście poczuć sportowe osiągi i wygodę podczas pokonywania długich tras model Tracer 900 osiągnął pozycję najbardziej ekscytującego, wszechstronnego i doskonałego motocykla klasy Sport Tourer.
Podkręć swoje doznania. Stanowiący ukoronowanie gamy model Tracer 900GT wyposażony w szereg wyjątkowych funkcji zapewniających zwiększone możliwości pokonywania długich tras, lepsze własności sportowe i wysoki poziom komfortu jazdy przenosi zwycięską koncepcję Yamahy na kolejny poziom podróżowania. Model Tracer 900GT z silnikiem trzycylindrowym, wyposażony w zawieszenie z pełną regulacją, sztywne kufry, kolorowy zestaw wskaźników TFT, system Quick Shifter, tempomat i nie tylko jest reprezentantem Yamahy w segmencie premium motocykli Sport Tourer.
R3
Świat R wzywa. Bogactwo zaawansowanych funkcji zapewniających wyjątkowe osiągi, najlepsza w klasie jakość oraz stylistyka nadwozia, która przyciąga wzrok, sprawiają, że R3 jest najbardziej ekscytującym modelem dla każdego posiadacza prawa jazdy kategorii A2. Ten lekki motocykl typu supersport ma bezkompromisowy wygląd inspirowany MotoGP®, co czyni go najbardziej pożądanym modelem z silnikiem o pojemności 300 cm3 na ulicy i na torze. Smukłe nadwozie z centralnym wlotem powietrza przypomina wyglądem motocykl Yamaha YZR-M1 klasy MotoGP® — a agresywne, podwójne reflektory LED podkreślają czyste geny serii R. Wysokiej klasy przedni widelec typu upside-down o skoku 37 mm umożliwia precyzyjne wyczucie pracy zawieszenia. Dużo pracy włożono też w poprawę ergonomii i zapewnienie kierowcy komfortu. Odpowiedz na wezwanie i wejdź do świata R.
Jedna z naszych najmłodszych koleżanek jutro pojawi się na antenie programu śniadaniowego. Już jutro tuż po godz. 8:00 rano prosto z toru w Pszczółkach LIVE, którego bohaterką będzie Zuzia Lewandowska.
Projekt i realizacja Agencja Social Media Pollyart